"Wij zien Knoworries als onze eigen afdeling automatisering"
Klanten via klanten
In veel gevallen krijgt Knoworries haar nieuwe klanten via bestaande klanten. Hoe mooi kun je het hebben! Op deze manier hebben we veel klanten in 2021 mogen verwelkomen. Eind vorig jaar werden wij door de IT-manager van onze klant Ziggo Dome voorgesteld aan John Koekenbier van de organisatie Dienstencentrum. John was recentelijk aangetreden als nieuwe directeur en ging direct op zoek naar een nieuwe IT-partner om zijn automatiseringsomgeving aan te passen aan de wensen en eisen van nu.
“Het Dienstencentrum is een organisatieadviesbureau en biedt advisering en ondersteuning op maat op het gebied van duurzaamheid en kwaliteit en dat doen we momenteel met 11 medewerkers”, zei John in ons kennismakingsgesprek. Al snel ging het gesprek over de Line of Business applicaties waarover John zich al aan het oriënteren was. De huidige applicatie die werd gebruikt voor het boeken van uren draaide nog op een fysieke server. En die stond op locatie bij het Dienstencentrum. John gaf zelf al aan dat hij graag afscheid nam van deze server, mits hij al zijn data (300.000 bestanden in 30.000 mappen) richting de cloud kon verhuizen. Die conclusie was snel gemaakt.
Kort project met training
Medio november is Knoworries gestart met het project om Dienstencentrum over te zetten naar de Modern Workplace. De eerste stap was een overleg over de huidige data; waar moet welke data naar toe worden verplaatst? Zodra dit was bepaald ging Knoworries aan de slag met het inrichten van de Microsoft Teams omgeving.
Tijdens de uitrol van de Modern Workplace heeft Knoworries een training verzorgt over de nieuwe situatie en handige tips gegeven. Tevens zijn alle werkplekken vervangen voor up-to-date hardware. Alle werkplekken zijn uitgerust met een laptop inclusief UltraWide monitor (zo’n breed/krom scherm). Het mooie van een UltraWide scherm is dat je geen apart dockingstation meer nodig hebt. Tegenwoordig kan je deze via USB-C aansluiten op je laptop en laadt deze gelijk op en stuurt je scherm aan. Erg overzichtelijk en slechts 1 kabel op je bureau!
Thuiswerkadvies
Toen het kabinet opriep om maximaal thuis te werken kon Dienstencentrum hier, mede door de uitlevering van nieuwe laptops, makkelijk aan voldoen. “Het geeft extra flexibiliteit en zorgt zelfs voor een groei in productiviteit bij onze medewerkers”, gaf John aan. “Op deze manier kan iedereen de werkplek kiezen waar hij of zij zich het beste bij voelt. Een fijne werkplek zorgt voor een betere en meer productieve werksfeer. Zo zijn de nieuwe moderne werkplekken snel terugverdient!”
Dienstencentrum
Het Dienstencentrum is een adviesbureau en biedt advisering en ondersteuning op maat voor ondernemers en ondernemingen in de rol die het best past bij uw vraagstuk. Dat kan zijn door te adviseren, te assisteren, te coachen, te helpen veranderingen door te voeren of bij het implementeren van nieuwe systemen.