Een jaar van groei en innovatie bij Knoworries

Praktische AI-toepassingen en het verbeteren van bedrijfsprocessen

Het is nu iets meer dan een jaar geleden dat ik bij Knoworries ben begonnen. Naast mijn studie Kunstmatige Intelligentie op de Universiteit Utrecht heb ik de kans gekregen om mijn kennis in de praktijk toe te passen en waardevolle ervaringen op te doen.

Tijdens mijn tijd hier heb ik het Azure AI associate certificaat gehaald en heb ik aan diverse projecten voor klanten gewerkt, waaronder:
- Het ontwikkelen van een gepersonaliseerde chatbot met zoekfunctie voor bestanden voor klanten
- Het delen van de best practices voor het gebruik van prompts.
- Met klanten gekeken over hoe AI effectief kan worden geïntegreerd kan worden in system om zo processen sneller te vorderen.

Intern heb ik kunnen bijdragen aan meer efficiëntie in de dagelijkse processen. Bijvoorbeeld voor onze helpdesk. We hebben een hulpsysteem voor de triage uitgerold, AI geeft nu een triage mogelijkheid voor tickets. En we hebben Knowie geïntroduceerd, onze eigen virtuele agent! Knowie is een AI ontwikkeld om zowel onze klanten als collega’s te ondersteunen met meerdere processen in onze portal.

Kijk hier hoe je zelf Knowy kan gebruiken in de portal

Momenteel zijn we bezig met een project waarbij AI inkomende tickets controleert en vervolgvragen aan de klant stelt, met als doel problemen sneller op te lossen.

Deze ervaringen hebben mij veel geleerd over de praktische toepassingen van AI, hoe je anderen het best kunt begeleiden in AI en hoe snel AI zich ontwikkeld. Graag kom ik de efficiëntie mogelijkheden ook voor jouw bedrijf bespreken.

- Pieter Bleijerveld

broken image