Klantcase Geberit

Een langdurige samenwerking

· Cases


Het begin vaneen partnership
Al sinds oktober 1995 voert Knoworries haar IT-werkzaamheden uit voor Geberit NL. Medio dat jaar kwamen de directeur van Fagerhult en de financieel manager van Geberit B.V., Theo Eysink, elkaar tegen op een evenement van LeasePlan. Jeroen Komen, oprichter van Knoworries, was destijds als netwerkbeheerder aan de slag bij Fagerhult. Deze directeur was zo enthousiast dat hij Knoworries bij Geberit introduceerde. Bij de eerste kennismaking met Jeroen was Yvonne Versantvoort aanwezig. Yvonne is al ruim 29 jaar werkzaam bij Geberit en kan ons veel anekdotes vertellen. De samenwerking tussen Geberit en Knoworries heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een solide en betrouwbare relatie, gekenmerkt door wederzijds vertrouwen en innovatie.

Innovaties en anekdotes

In 1997 adviseerde Jeroen om internet te introduceren bij Geberit. “Is dat wel nodig?” was een vraag die destijds gesteld werd. Ondanks de aanvankelijke twijfel, werd de innovatie doorgevoerd, wat leidde tot de installatie van internet op de eerste twee computers van het bedrijf. De rest is geschiedenis... Een komische anekdote van Yvonne over de upgrade van Windows Vista naar Windows 7 vond plaats tijdens een heuse sneeuwstorm. De huidig (technisch) directeur van Knoworries, Marco Lutters, gebruikte de Geberit parkeerplaats voor een driftsessie met zijn auto 😊.Het toont de luchtige kant van technologische vooruitgang.

Een greep uit enkele Knoworries projectenbij Geberit:

  • Ondersteuning op externe (magazijn) locaties zoals Lelystad, Van Vliet (Nieuwegein), Transmission (Geldermalsen); 
  • De fusie met Sphinx, aanwezigheid bij de digitale ontmanteling in Maastricht; 
  • Moderne vergaderruimtes, uitgerust met grote schermen voor efficiënte bijeenkomsten; 
  • Migratie van WordPerfect en Lotus123 naar Word en Excel; 
  • Overgang van Scope voor DOS naar Windows; 
  • Upgrade van Windows 7 naar Windows 10; 
  • Implementatie van SpeakUp telefonie en TopDesk oplossing voor Klantsupport en After Sales; 
  • Van helemaal geen internet naar goede wifi door het hele gebouw.

De rol van Knoworries door de jaren heen
“Ondanks de centralisatie van IT door het moederbedrijf van Geberit in Zwitserland blijft de lokale ondersteuning door Knoworries essentieel. De aanwezigheid van Knoworrior Marvin voelt als een volwaardige Geberit collega. De kracht van onze samenwerking zit in de persoonlijke relaties en het wederzijds vertrouwen. Dit stelt ons in staat om telkens innovatieve ICT-oplossingen te implementeren en gezamenlijk te groeien,” sluit Yvonne af. “Daarnaast speelt Geberit collega Fanny Zaal als officemanager een belangrijke rol binnen ons bedrijf en kan zij uitstekend schakelen met Marvin, wat onze samenwerking nog effectiever maakt.”